INGEN KAN ÄLSKA SOM VI

Shiiiiit jag tror jag blev kär nyss.....filmen "ingen kan älska som vi" är så bra. Såg den nyss den är från 1988 en svensk film :p Såå himla fiin! Thaha och Johnny var juh bara för söt (en av huvudrollerna) Visst många skule kanske inte gilla den men jag gör faan de asså ;) Thaha jag har märkt en sak, jag gillar typ gammla svenska filmer, vet inte varför faktiskt men det är typ som en helt annan känsla än dom nya filmerna som kommer ut. // Lundiish

Anneli är en 17-årig Stockholmstjej som längtar efter att bli älskad, men ständigt möts med stängda famnar. Sin flykt tar hon till diskoteken där ingen kan höra hennes rop. Så kommer ett brev från hennes pappa, som lämnade familjen för tio år sedan och nu är helikopterpilot. Hon minns honom knappt, men nu vill han att de ska träffas. Förvirrad tackar hon ja, fast hennes mamma gör allt för att hindra henne. Hennes resa till Jämtland börjar, som också blir en resa i hennes inre. Nu stundar uppgörelsen med hennes far, men också mötet med Johnny som är lärling på helikopterstationen. Ung, het kärlek uppstår, som blossar upp i passion - och komplikation. Det snabba, ytliga livet i storstaden sätts på spel mot det lugna landsortslivet och Johnnys krav på ärlighet. Hon har nått vägskälet. Hon måste välja

















Låten från filmen, kanske inte direkt min stil men ändå....jag gillar den :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0